Onze laatste activiteit in Kelowna

8 augustus 2018

De reis zit er bijna op. We rijden vanuit Revelstoke waar we nog aan het eind van de middag in het park helemaal omhoog konden om stukje te wandelen en te genieten van de wilde bloemen die hier groeien en natuurlijk van de mooie uitzichten, naar de fruit- en wijngaarden van Kelowna. Dit is een ander stuk Canada dan we de afgelopen dagen gezien hebben. De zon schijnt volop in dit veel meer vlakke gebied met het Okanagan Lake.

We stonden hier op de mini camping van Lesley en haar man. We hadden het plekje voor de boot. We kregen van haar komkommers van het land en ons groente- en fruitafval ging naar de kippen. Super leuk. De eerste avond hebben Guus en ik lekker gewandeld, terwijl de jongens de afwas deden. We hebben nog een uil en een coyote gezien.

De volgende dag werden we om 8.30 uur opgehaald voor een fietstocht door de Myra Canyon over de zgn 'trestle' bruggen. Dit zijn de bruggen zoals ze er vroeger waren voor de spoorlijnen. De originele zijn veelal verloren gegaan in de enorme brand een aantal jaren geleden. De herstelde trestle bruggen zijn meer geschikt gemaakt voor wandel- en fietsverkeer. We gingen met Maarten door de Canyon en hij kon ons veel vertellen over het gebruik en de bouw van de oorspronkelijke bruggen. De uitzichten over de canyon waren spectaculair. We hebben een mooie ochtend gehad. Het was flink warm. De middag ervoor waren we al bij het strand geweest. Het was lastig om een parkeerplek te vinden bij het strand. Uiteindelijk was dat wel gelukt en konden we lekker zwemmen in het meer. Pepijn had veel plezier met een hond genaamd Pepper die continue aan het zwemmen was als je een stok in het water gooide. We waren die middag bij een stuk strand waar veel mensen met honden kwamen en er was ook een bootlaunch. De middag na de fietstocht hebben we gebruikt om in het dorpje te kijken en een ijsje te eten. Ik heb daar nog een leuke trui en een ketting gekocht. Aan het eind van de middag nog wat boodschappen gedaan en toen terug naar de camping. De volgende dag hadden we een laaste flinke rit voor de boeg naar de stadscamping bij Vancouver. Hier zouden we pas rond 17. 00 uur aankomen. Deze camping was ook weer prima. Er was een zwembad bij dus we konden afkoelen na zo'n lange reisdag.