Dag #5: Eerste dag in San Fransisco

26 juli 2016

Dag 5: Eerste dag in San Fransisco

Ik ben vandaag jarig, dus ik werd wakker gezongen. Super leuk. Om half 10 vertrokken met de shuttlebus vanaf het RV park naar China town in SF. We hadden de avond ervoor al bedacht dat we gingen fietsen. Zo gezegd zo gedaan. We gingen op de fiets richting Golden Gate Bridge, dit was een mooi stuk langs de SF bay. Toen we bijna bij de brug waren aangekomen gingen we eerst iets drinken bij een restaurantje onder aan de brug. Na het drinken gingen we naar de brug. Hoe hoger we kwamen hoe meer wind en mist er kwam. De mist zag je echt over de heuvels en de baai trekken. We waren op de brug gekomen. Het waaide echt enorm hard. Er was een fiets/wandelpad. Na een paar keer stoppen voor foto’s waren we aan het einde van de brug gekomen. We moesten nog door fietsen voor de ferri in het dorpje Sousalita om terug te gaan. In Sousalita een broodje hamburger gegeten. Het was inmiddels half 2 en we hadden trek. Deze lekker op een bankje aan het water opgegeten. Vandaar uit dus de ferrie op en toen met de fiets verder de stad in/door. De wegen gaan zeker ook steil op. Dus we moesten flink aan de bak. We zijn naar het kromste straatje (crookedest street) van de wereld gegaan. Pepijn kwam nog een bekende van school tegen. Van dit straatje zullen zeker filmpjes op You Tube staan. Mensen gingen met een selfie stick uit het raam in slakkengang naar beneden. Wij zijn vervolgens door gefietst. Heuvels op. De hoogste kon Thijmen zelfs opfietsen) richting de ‘painted ladies’. Mooie rijtje huizen op Alamo Square die op vele kaarten zijn afgebeeld. We hebben toen we hier naar toe gingen de stad best een stuk doorkruist en bv ook het enorme stadhuis gezien. Er zijn hele mooie huizen en straten, maar ook verschrikkelijk veel zwervers. Mensen liggen aan de kant van de weg, in het park voor het gemeentehuis etc. Zo aan het eind van de middag weer terug richting de fietsenverhuur. Bij Lowel (start van de cable cars) konden we nog een ijsje scoren en daarna dus fietsen ingeleverd. De pizza ’s avonds vloog er wel in. We voelden allemaal onze benen. We hebben een super dag gehad.