Blue River Safari 30 augustus

5 augustus 2018

Vanaf Wells Gray Park zijn we naar Jasper National Park gereden. Onderweg hadden we een stop voor de zgn. Blue River Safari. We werden hier om 11.00 uur verwacht. Het is grappig dat je iedere keer toch weer op tijd op de juiste plek bent. De reistijd zoals beschreven is namelijk nooit de echte reistijd. Je gaat minder snel dan een TomTom aangeeft en je stopt natuurlijk onderweg. We gingen op weg in een soort van dubbele kano; aangedreven met een electro/fluister motor. Langzaam gingen we het meer op. Het water was zanderig, en daardoor ook bruin gekleurd. Het was de bedoeling dat we hier beren gingen zien. We werden een flink eind het meer opgevaren, en iedereen speurde natuurlijk langs de kant naar beren/een beer. Geen beer te zien (helaas/natuurlijk). Op het meer was het warm. Halverwege werden we gestopt bij een waterval, en vandaar gingen we over op een jetski boot. Dit was het betere werk voor de jongens. Knalhard gingen we het achterste, en zeer ondiepe deel van het meer op. Veel bochten en het ging echt hard. Op de terugweg hadden we geluk. Er was een beer (zwarte) aan de waterkant zich vol aan het eten in bessen. Onmiddellijk werd de boot gestopt en konden we de beer bekijken. Super cool. We hadden geluk. We hebben zo'n 10 minuten heel stil met z'n allen in de boot gezeten; kijkend naar de beer. Daarna weer op volle kracht terug naar de waterval waar we weer overgingen op de fluisterboot. Een nieuwe groep mensen ging nu op de snelle boot. Wij gingen terug naar het boothuis, en rond de klok van 13.00 uur waren we weer terug. Tijd voor een broodje. Vandaar zijn we doorgereden naar Jasper National Park. Batterij is bijna leeg Eerst dit maar publiceren. Daarna verder