Riverside Resort Whistler 26 juli

8 augustus 2018

Whistler is een wintersport gebied waar ook heel veel gefietst wordt. De winterspelen zijn hier ook gehouden. In de zomer is het druk met mensen zoals wij die lekker een ijsje eten, door het dorpje slenteren met de vele winkeltjes en zich verbazen over de durfals die vanaf hoog op de berg met een super mountainbike naar beneden crossen.  Deze fietsers gaan dan met de skilift omhoog. Het is spectaculair om te zien. We hadden niet zoveel tijd in Whistler. We konden dus niet veel meer dan gewoon beetje rondkijken en ons ijsje eten. De omgeving is prachtig. Alles ziet er nieuw uit. Het zal indertijd veelal aangelegd zijn voor de winterspelen. We hebben een foto gemaakt voor de Olympische ringen. We waren hier voor het weekend waarin de Ironman gereden werd. Een super triathlon waarbij wordt gefietst, gezwommen en gerend. Het is kennelijk een hele zware deze in Whistler. Het dorpje was vergeven van de super sportievelingen die deze zware race gaan doen. Ook allerlei tentjes met stoere outdoor spullen stonden er om hun materiaal aan de man te brengen. De volgende dag gingen we door naar Hat Creek Ranch.