Dag #20: Een relaxt dagje LA

9 augustus 2016

Vanmorgen rond half 10 opgestaan en rustig opgestart. Na het ontbijt heeft papa even kokend water in de tanks voor het vieze water gegooid omdat het meetpaneel waarop je kunt zien hoe vol de tanks nog zitten niet werkte. Cruise America gaf ons deze tip en die hebben we dus gebruikt. Hierna zijn we naar Forest Lawn Hollywood gegaan, een enorm grote begraafplaats waar o.a. Laurel Hardy lag. Hier worden ook elk jaar de veteranen geeerd! De begraafplaats lag prachtig in de heuvels en  de ‘graven’ waren platte gedenkstenen in het gras met de naam erop, verder geen poespas. Ze reden met grote grasmaaiers gewoon over de graven heen. Daarna zijn we naar Forest Lawn Glendale  gereden. Dit lag ongeveer een kwartier van de vorige af. Hier lagen o.a. Michael Jackson, Walt Disney (de oprichter van inderdaad) en de oprichters van Forest Lawn. Op deze begraafplaats waren aparte kerken voor de velden waar de mensen lagen. Michael Jackson heeft een eigen kerk waarin hij ligt, deze is alleen toegankelijk voor de familie. Eigenlijk mochten we de trap niet eens op maar omdat er security met ons meereed omdat we de weg niet wisten mochten wij wel even de trap op. Naast de kerk van Michael Jackson was het mausoleum. Dit was echt indrukwekkend te zien. Hier was ook te zien Het Laatste Avondmaal in glas-in-lood. Deze was gebaseerd op het echte werk van Michelangelo. Het werk was gemaakt door een italiaanse Moretti genaamd. Tenslotte zijn we nog naar het museum geweest. Daar hingen schilderijen van Eyevind Earl (jarenlang de tekeningen gemaakt voor de Disney films). Er hingen niet alleen tekeningen/schetsen van Disney scenes, maar ook veel natuur impressies. (op You Tube kun je meer over deze bijzondere man te weten komen) Na de begraafplaatsen zijn we doorgereden naar Santa Monica Beach. Daar hebben we de rest van de middag en avond doorgebracht. Gegeten op de parkeerplaats van het strand. Na het eten hebben we de eerste kleren ingepakt en de kasten leeggehaald. Dat scheelt ons weer werk voor morgen. Na het opruimen zijn we even de pier opgelopen en zijn Pepijn en Thijmen de achtbaan ingegaan. Nu zitten we weer in de camper naar de kampground.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade