Dag #5: Alcatraz

26 juli 2016

We werden vandaag wakker met het idee dat we naar Alcatraz gingen. We stonden om half 9 op. Nadat we ons broodje op hadden gingen we met de shuttlebus naar Chinatown in San Francisco. Toen we aankwamen liepen we naar pier 33. Daar was de ferri naar Alcatraz. Op Alcatraz gingen we eerst naar de audiotour in het prison gebouw doen. Halverwege was een demo hoeveel geluid er vrij kwam bij het sluiten van 13 cel deuren. Het viel mee maar we dachten dat als je alle deuren dicht deed. Zo’n 26 per rij, 3 rijen hoog, 4 blokken dat het dan wel wat meer pijn deed aan je oren. Het was erg koud in en buiten de prison. Dus gingen we naar de audiotour nog eventjes naar de mooie tuin en daarna weer op de boot terug naar SF eenmaal aangekomen waren we vlakbij bij pier 39, de pier waar de zeehonden lagen. Echt super leuk om te zien. We wouden nog naar de cablecar turnaround maar papa kwam een loods tegen met uit game kasten met een onderzeeër en een oorlogschip naast. We wouden eerst op de onderzeeër maar dat wat iets te duur. We zijn wel op het schip gegaan. Je kon in de machinekamer. Het speciale aan de boot was dat er nog 1 boot wat met een stoommachine motor. En de scenes van de film “Titanic” in de machinekamer waren gefilmd in de machinekamer van het oorlogschip. Na een tijdje rond hebben gelopen kwam papa met dat onze shuttlebus over een half uurtje terug ging. We moesten enorm haasten. We gingen met een taxi terug naar de ophaal spot. 3 minuten van tevoren stonden we klaar. Omdat papa een grote fooi gaf gaf de chauffeur een CD van hem aan ons. In de avond hadden we tomaten soep met hotdogs gegeten. Na het eten gingen we booschappen doen. Weer terug op het RV park gingen we na het douchen lekker slapen! Zzzz… Slaaplekker!

Internet is behoorlijk wiebelig. Foto's en filmpjes zijn dus eigenlijk niet te doen. Houd je tegoed. Komende tijd zijn we dus in de parken. Even afwachten hoe het daar zal zijn met internet. Mochten we ons een dag niet melden dan komt dat omdat we geen verbinding kunnen maken.